Når du
handler på www.hjoernely.dk har du som forbruger selvfølgelig 24 måneders
reklamationsret fra den dag varen er leveret. Dette betyder, at du enten kan få
varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af
den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er
berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af
produktet eller anden skadeforvoldende adfærd samt at evt. garantimærker er
ubrudte.
Der skal reklameres inden rimelig tid efter at du har opdaget manglen ved
varen. Hvis der i reklamationsret perioden reklameres inden for to måneder
efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Konstateres
skade på den modtagne forsendelse skal dette anmeldes til den fragtansvarlige
ved ordremodtagelsen og inden emballagen brydes.
Konstateres fejl og mangler på det fremsendte kontaktes hjoernely.dk straks.
Reklamation skal være oplyst senest 3 dage efter modtagelse af varen.
Vi anbefaler du kontakter os inden returnering, da vi kan fremsende
returpakkelabel således du ikke skal lave udlæg for returfragt.
Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal det indsendes til os på vores
adresse. Du finder vores adresse på www.hjoernely.dk under ”hjoernely.dk”. Kopi
af købedokumentation (faktura) skal altid medsendes. Hvis købet ikke kan
dokumenteres, afregnes reparationen efter gældende takster. Husk altid at sende
varen tilbage i forsvarlig emballage
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som
muligt.
Vi vil meget gerne at du skriver en E-mail til os forud for returneringen da
det letter vores behandling og minimerer tiden for reklamationen. Her kan vi
endvidere hjælpe med til at sikre at det er en fejl ved produktet, og ikke fejl
ved betjening. Men det er ikke et krav.
Bemærk – vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller andet.
Såfremt en vare indsendes til garantireparation, hvor der ikke kan konstateres
nogen fejl, vil sådant blive debiteret med et undersøgelsesgebyr.
Erhvervskunder
For erhvervskunder (business to business) gælder 1 års reklamationsret fra
oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber
en ny 1 års reklamationsperiode.